Στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με θέμα το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) της πόλης, η Δημοτική Αρχή επιζητούσε «πρόθυμους κομπάρσους» και εμείς δεν είμαστε τέτοιοι και το αποδείξαμε! Θεωρούμε ότι ο σχεδιασμός της υλοποίησης του προτεινόμενου ΣΒΑΚ είναι το λιγότερο πρόχειρος.
Ζητήσαμε να εξηγήσει η ομάδα των μελετητών και η Δημοτική Αρχή γιατί ο σχεδιασμός ξεκινά παίρνοντας ως δεδομένο ότι πρέπει οπωσδήποτε να πεζοδρομηθούν η οδός Αβέρωφ και η οδός Σκυλοσόφου, πράγμα που εμείς θεωρούμε αυθαίρετη προϋπόθεση.
Στο βασικότατο αυτό θέμα δεν λάβαμε καμία απάντηση.
Εκτός αυτού όμως, δεν πήραμε απάντηση ούτε στα ερωτήματα τι θα γίνει με την προτεινόμενη πεζοδρόμηση της Ανεξαρτησίας, η οποία έρχεται σε αντίθεση με άλλη πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ούτε πως θα εξυπηρετούνται οι κάτοικοι του Κάστρου.
Ζητήσαμε να εφαρμοστεί πιλοτικά για μερικές μέρες το μέτρο σε πραγματικές συνθήκες για να έχουν όλοι άμεση αντίληψη των αλλαγών που θα επιφέρει στη ζωή της πόλης και στην κινητικότητα των κατοίκων, την οποία υποτίθεται ότι βελτιώνει η μελέτη.
Ζητήσαμε επίσης πριν από κάθε τέτοια εξαιρετικής σημασίας και μεγάλων επιπτώσεων αλλαγή να προηγείται ουσιαστική διαβούλευση και δημοτικό δημοψήφισμα και όχι η κυριολεκτικά μηδαμινή συμμετοχή του 0,3% να αποφασίζει για το μέλλον εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών!
Προτείναμε επίσης να μη γίνει δεκτή, στην παρούσα μορφή της, η εν λόγω μελέτη, να επιστραφεί με τεκμηριωμένες παρατηρήσεις και να ζητηθεί να θεραπευτούν τα προβλήματα που δημιουργεί.
Φυσικά, σε όλες αυτές τις προτάσεις κοινής λογικής οι οποίες επικροτούνται από χιλιάδες συνδημότες, η Δημοτική Αρχή κώφευσε, παρά το γεγονός ότι η θητεία της λήγει σε λίγους μήνες.
Η μελέτη, τουλάχιστον σε ότι αφορά το κέντρο της πόλης, είναι ανεφάρμοστη και διαβλέπουμε ότι θα μείνει μονίμως στο συρτάρι κάποιου Αντιδημάρχου.
Υ.Γ.: Περιμένουμε με αγωνία να χειροκροτήσουμε την επιδιόρθωση μέσα σε λίγες μέρες των αμέτρητων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στα οδοστρώματα των δρόμων, όπως η Δημοτική Αρχή δεσμεύθηκε χθες.