Σύσκεψη στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, έγινε σ με θέμα την επανεκκίνηση των εργασιών στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, οι οποίες έχουν σταματήσει από το τέλος του 2010. Στη σύσκεψη μετείχαν ο αναπληρωτής Υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης, ο Βουλευτής Θεσπρωτίας κ. Μπέζας, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Καχριμάνης, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Πιτούλης, ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας κ. Κάτσινος και ο Αντιδήμαρχος κ. Δημητρίου.
Παραβρέθηκαν επίσης, από πλευράς Υπουργείου, ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων κ. Μακρής και ο Διευθυντής της ΕΥΔΕ Μεγάλων Έργων Δυτικής Ελλάδος κ. Χριστοδουλόπουλος. Σημειώνεται ότι η Β’ Φάση του λιμένα Ηγουμενίτσας συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής και θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί έως την 31-12-2011. Έχει ήδη δοθεί παράταση από το Υπουργείο έως την 31-12-2012 για την Β’ Φάση, ενώ για τη Γ’ Φάση του λιμανιού, που συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», η σύμβαση έχει υπογραφεί στις 8 Αυγούστου 2011, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες.
Σε δήλωσή του μετά τη συνάντηση, ο αναπληρωτής Υπουργός κ. Καλογιάννης ανέφερε:
«Προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα στο λιμάνι Ηγουμενίτσας, που αποτελεί λιμάνι εθνικής σημασίας και σύμφωνα με το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο προβλέπεται να αναβαθμιστεί από λιμάνι εξυπηρέτησης οχηματαγωγών επιβατικών πλοίων σε σύνθετο λιμάνι εξυπηρέτησης και εμπορευματοκιβωτίων, το Υπουργείο προχωράει στα εξής βήματα:
Δεδομένου ότι ο εργολάβος της Β’ Φάσης αδυνατεί να ολοκληρώσει το συμβατικό του αντικείμενο, κινούνται οι διαδικασίες υποκατάστασής του, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τη σχετική νομοθεσία.
Για την Γ’ Φάση του λιμανιού θα εξεταστεί το αμέσως επόμενο διάστημα, από πλευράς ποιότητας και ποσότητας, η εναλλακτική λύση λήψης αδρανών υλικών από την θέση Γωνιά έως τη θέση Καλάμι – Πλαταριάς.
Στην περίπτωση που η συγκεκριμένη εναλλακτική πρόταση αποδειχθεί εφαρμόσιμη, αντί για την προβλεπόμενη από τη σύμβαση τρανσέρα θα γίνει τοπική βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, με διατήρηση των ίδιων γεωμετρικών χαρακτηριστικών με το υπόλοιπο τμήμα. Η προτεινόμενη λύση είναι ηπιότερη από περιβαλλοντικής άποψης.
Θα υπάρξει πρόβλεψη ώστε η εκτέλεση των εργασιών να μην γίνεται σε περιόδους κυκλοφοριακής αιχμής και σε κάθε περίπτωση δεν θα υπάρχει διακοπή της κυκλοφορίας του δρόμου.
Επιπλέον, θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την εξεύρεση χρηματοδότησης για την αποκατάσταση του ορύγματος που δημιουργήθηκε κατά την Α’ Φάση κατασκευής του λιμένα Ηγουμενίτσας.