... Λέει η Περιφέρεια Ηπείρου
Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, αλλά και στοχευμένες - συνδυασμένες παρουσιάσεις του τουριστικού προϊόντος, της γαστρονομίας και τοπικών προϊόντων σε πρωτεύουσες ξένων χωρών -"στόχων", περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ηπείρου για το 2017, το οποίο εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο και θα υποβληθεί στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού. Στα θετικά αποτελέσματα που έχουν προκύψει για τον τουρισμό και την οικονομία της Ηπείρου, από τις δράσεις που αναπτύσσει η Περιφέρεια, αναφέρθηκαν στις τοποθετήσεις τους ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης και ο Αντιπεριφερειάρχης, αρμόδιος για θέματα Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Στράτος Ιωάννου.
"Από την αρχή έχουμε πει ότι για μας δεν είναι αυτοσκοπός ο τουρισμός στην Ήπειρο, αλλά αυτός πρέπει να συνδυάζεται και με τα τοπικά προϊόντα. Και αυτό το κάναμε πράξη. Το παράδειγμά μας, το επικρότησε και το ακολούθησε και η Υπουργός Τουρισμού", τόνισε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, προσθέτοντας ότι για την καλύτερη προβολή της Ηπείρου, η Περιφέρεια είναι ανοικτή σε συνεργασία με όλους τους φορείς και τους Δήμους.
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο Περιφερειάρχης, αναφέρθηκε στην προώθηση από την Περιφέρεια σημαντικών έργων υποδομής, όπως οι βιολογικοί καθαρισμοί στα παράλια με τους οποίους θα αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν. Πρόσθεσε ότι σε αυτά πρέπει να συνυπολογιστούν και οι μελέτες για την αδειοδότηση των λιμανιών και των μαρίνων, η τοποθέτηση ειδικών κατασκευών για την πρόσβαση των ατόμων με κινητικά προβλήματα στη θάλασσα κ.α. "Έγινε πολύ δουλειά από όλους για να έχουμε τα σημερινά θετικά αποτελέσματα", συμπλήρωσε ο κ. Αλεξ. Καχριμάνης.
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Στράτος Ιωάννου, στην τοποθέτησή του, αλλά και απαντώντας σε ερωτήσεις περιφερειακών συμβούλων, τόνισε ότι τα αποτελέσματα από την υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδιασμού Τουριστικής Ανάπτυξης της Ηπείρου, είναι εμφανή, σε όλους τους φορείς του κλάδου, λέγοντας πως: "Υπάρχει μεγάλη αναγνωρισιμότητα της Ηπείρου ως προορισμός, αλλά και αύξηση επισκεψιμότητας, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία στις πύλες εισόδου που , αφενός δείχνουν αύξηση του αριθμού των επισκεπτών και αφετέρου σημαντική ικανοποίησή τους". Ανέφερε μάλιστα ως χαρακτηριστικά παραδείγματα το άνοιγμα νέων αγορών και την αύξηση των επισκεπτών από Κύπρο, Ισραήλ, Ρουμανία κ.α., προσθέτοντας και την προσθήκη νέων πτήσεων από την Easyjet, οι οποίες την προσεχή θερινή περίοδο θα ανέρχονται σε τέσσερις (από δύο φέτος).
Ο κ. Στρ. Ιωάννου, τόνισε επίσης ότι βασικός στόχος της Περιφέρειας παραμένει ο εσωτερικός τουρισμός, αλλά ταυτόχρονα επιδεικνύεται η μεγαλύτερη δυνατή εξωστρέφεια, προκειμένου να έλθουν περισσότεροι ξένοι τουρίστες και να εισρεύσει περισσότερο συνάλλαγμα στη χώρα και στην Ήπειρο. "Η Περιφέρεια προγραμματίζει και υλοποιεί εκείνες τις δράσεις προβολής που μπορεί, αλλά το ποιός θα φέρει τελικά εδώ τουρίστες είναι θέμα των επιχειρηματιών", επεσήμανε επίσης.
Όσον αφορά το προτεινόμενο πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2017, ο κ. Ιωάννου, τόνισε ότι η υλοποίησή του θα γίνει πάντα με τη συνεργασία των επαγγελματιών του κλάδου: "Δεν λειτουργούμε ευκαιριακά και θα συνεργαστούμε, όπως πάντα, με όλους τους Δήμους και τους φορείς" υπογράμμισε. Τέλος προς την υλοποίησή του, ανέφερε ότι περιλαμβάνει δράσεις, που ενδεχομένως να μην υλοποιηθούν στο σύνολό τους, αλλά για κάθε ενδεχόμενο θα πρέπει να υπάρχει έγκριση του Ε.Ο.Τ.. Τέλος ανακοίνωσε ότι επίκειται η διακήρυξη του διαγωνισμού του νέου Προγράμματος Τουριστικής Προβολής από το ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 1,5 εκ. ευρώ, μέσω του οποίου θα χρηματοδοτούνται οι δράσεις τουριστικής προβολής το διάστημα 2017-2020.
Συμμετοχές σε εκθέσεις
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που εγκρίθηκε περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη συμμετοχή της Περιφέρειας Ηπείρου στις εξής Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις:
Έκθεση Ι.Μ.Τ.Μ. στο Τελαβίβ σε περίπτερο του ΕΟΤ.
1. Reisen Hamburg στο Αμβούργο.
2. Έκθεση I.F.T. στο Βελιγράδι σε περίπτερο του ΕΟΤ.
3. Έκθεση Ι.Τ.Β. στο Βερολίνο σε περίπτερο του ΕΟΤ.
4. Έκθεση MEDITERRANEAN PANORAMA στη Στοκχόλμη.
5. Έκθεση Β.Ι.Τ. στο Μιλάνο.
6. Έκθεση Ταξίδι στην Κύπρο.
7. Έκθεση Tour Natur στο Ντίσελντορφ.
8. W.T.M. στο Λονδίνο σε περίπτερο του ΕΟΤ.
9. Philoxenia στη Θεσσαλονίκη.
10. Grecka Panorama στη Βαρσοβία.
Επίσης προβλέπει την παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος, των τοπικών προϊόντων και της γαστρονομίας της Ηπείρου στις πόλεις:
1. Τίρανα.
2. Σκόπια.
3. Βουκουρέστι.
4. Σόφια.
5. Κωνσταντινούπολη.
6. Ρώμη.
7. Βουδαπέστη
8. Κίνα (Jilin)