Με στόχο τη φιλική μετακίνηση
Ο Δήμος Ιωαννιτών στο σχεδιασμό της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ξεκίνησε τη συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, πολύ πριν η σχετική πρόσκληση του ΕΣΠΑ βγει «στον αέρα» και ήταν μια καλή πρακτική που ακολούθησαν στη συνέχεια και άλλοι Δήμοι. Το πλαίσιο εκπόνησης και υλοποίησης του ΣΒΑΚ, εξήγησαν οι δύο συνεργάτιδες του Δήμου Ιωαννιτών, επιστήμονες του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Μαρία Μορφουλάκη και Μαρία Χατζηαθανασίου.
Σημείωσαν μεταξύ άλλων πως η αναγνωρισμένη, πλέον, ανάγκη για την αύξηση του ποσοστού χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, όπως το ποδήλατο και η πεζή μετακίνηση, σε συνδυασμό με την ανάγκη για μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων ενισχύει την θέση ότι πρέπει άμεσα να γίνει η υλοποίηση ολοκληρωμένων αστικών παρεμβάσεων που θα κάνουν ελκυστικούς τους εναλλακτικούς αυτούς τρόπους μετακίνησης διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη και ασφαλή μετακίνηση όλων των ατόμων χωρίς διάκριση, μεταξύ των οποίων των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) και των Ατόμων με Μειωμένη Κινητικότητα (ΑΜΚ) εστιασμένων στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου πράσινου περιβάλλοντος.
Συνεπώς, η διαμόρφωση ενός Ολοκληρωμένου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στον Δήμο Ιωαννιτών με την καλύτερη αξιοποίηση των υφιστάμενων οδικών υποδομών για την βελτιστοποίηση της ποιότητας ζωής των κατοίκων κρίνεται απαραίτητη.
Ένα σχέδιο που θα βασίζεται σε :
1. ένα ποιοτικό σύστημα δημοσίων συγκοινωνιών
2. μια πόλη «ελεύθερης ροής» που σημαίνει διευκόλυνση της κίνησης των πεζών και των ΑμΕΑ και χρήσης εναλλακτικών μέσων όπως το ποδήλατο
3. μια «πράσινη πόλη» με λιγότερη ρύπανση και «έξυπνα συστήματα κυκλοφορίας».
Είναι σημαντικό πως στη διαμόρφωση του σχεδιασμού και την εκπόνηση του ΣΒΑΚ θα εμπλακούν άμεσα οι πολίτες, είτε μέσω ερωτηματολογίων αλλά και μέσω παρακολούθησης και καταγραφής δεδομένων μετακινήσεων, ενώ θα δημιουργηθεί μια μεγάλη βάση δεδομένων που θα αποτελεί ένα κυκλοφοριακό μοντέλο προσομοίωσης. Έτσι ο Δήμος Ιωαννιτών θα μπορεί να γνωρίζει εκ των προτέρων -και άρα να σχεδιάζει πιο αποτελεσματικά- τις οποιεσδήποτε επιπτώσεις έχει η κάθε παρέμβαση π.χ. η κατασκευή ενός πεζοδρόμου.