Ο Δήμος Ιωαννιτών, τον Δεκέμβριο 2012 άρχισε να εκτελεί παράνομα (χωρίς μελέτη, χωρίς εγκρίσεις, χωρίς άδεια, χωρίς απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου και εν αγνοία της Τεχνικής του Υπηρεσίας, χωρίς προυπολογισμό, χωρίς χρηματοδότηση) το έργο:"κατασκευή πίστας θαλάσσιου σκι", στη λίμνη Ιωαννίνων για τις ανάγκες των αγώνων, που θα εκτελούνταν και εκτελέσθηκαν στις 5,6,&7 Σεπτεμβρίου του 2013 από τον Όμιλο Θαλάσσιου σκί, Πρόεδρος στον οποίο είναι η σύζυγος του Δημάρχου κ. Αικατερίνη Χαρίση.
Η λίμνη των Ιωαννίνων έχει χαρακτηρισθεί ως ιστορικός τόπος με την Υ.Α. Φ31/4425/212/75/4-3-1977, ΦΕΚ 266/Β/21-3-1977, και προστατεύεται με τις διατάξεις του Ν. 3028/2002 “Περί προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς ...”, ενώ σύμφωνα με το αρθ.10, παρ. 1, 2, 3 ,4 “Απαγορεύεται κάθε ενέργεια σ' αυτή ...” χωρίς την έγκριση της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Εργων Ηπείρου (ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου), η οποία εδρεύει στα Ιωάννινα (Ασωπίου 9).
Ο Προϊστάμενος της ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου κ. Ιωάννης Βλαχοστέργιος, αφότου εγκαταστάθηκε, πριν 2,5 χρόνια, κατ' επιθυμία της ΓΓ κ. Λίνας Μενδώνη, στα Ιωάννινα έχει αναπτύξει ιδιαίτερους φιλικούς δεσμούς με τον Δήμαρχο Ιωαννίνων, ο οποίος διατηρεί ισχυρούς Παραταξιακούς δεσμούς με την Γενική Γραμματέα του ΥΠ.ΠΟ.Α. κ. Λίνα Μενδώνη.
Ενώ το έργο στη λίμνη προχωρούσε παράνομα και απρόσκοπτα με γοργούς ρυθμούς και ο τύπος φιλοξενούσε τις αντιδράσεις επιστημονικών φορέων, συλλόγων Περιβάλλοντος, εταιρειών και περιβαλλοντικών ενώσεων και υπηρεσιών της πόλης, για τις καταστροφές στη λίμνη, ο μεν Δήμαρχος, αρχικώς, υποστήριζε, ψευδόμενος, ότι δεν εκτελείται κανένα έργο στη λίμνη, αλλά εκπαιδεύεται!!! ο οδηγός του Δήμου στο νέο μηχάνημα κοπής των καλαμιών!!! και λίγο αργότερα δήλωνε ότι διαχειρίζεται τον καλαμιώνα ("καλάμια κόβω"), ενώ στην πραγματικότητα τον εκρίζωνε, εμβαθύνοντας μιά τεράστια περιοχή της λίμνης για δημιουργία πίστας σκι, μία δηλ. έκταση διαστάσεων 80μ.χ800μ., συνολικής εκτάσεως 64 στρεμμάτων, καταστρέφοντας και αλλοιώνοντας τα χαρακτηριστικά αυτής.
Η συγκάλυψη.
Μπροστά σ´αυτόν τον ορυμαγδό η καθ´ ύλην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, η ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου, κατ' ανεξήγητο λόγο, σιωπά εκκωφαντικά, και, επί μήνες, δεν εκτελεί το στοιχειώδες υπηρεσιακό της καθήκον, να διενεργήσει δηλ. αυτοψία και να διακόψει πάραυτα τις εργασίες, γιατί αυτές εκτελούνται χωρίς την έγκριση της, υποδηλώνοντας με τη στάση της αυτή ότι στηρίζει και συγκαλύπτει τις παρανομίες του Δημάρχου. Μιά διακοπή όμως των εργασιών θα απέβαινε ολέθρια για το έργο και για τον σκοπό, που αυτό εκτελείτο, γιατί τα χρονικά περιθώρια ολοκλήρωσης του (έναρξη αγώνων η 5-9-2013) ήσαν αρκετά συμπιεσμένα.
Ο υπογραφόμενος, που άσκησα χρέη Προϊσταμένου στην υπηρεσία αυτή επί 30 ολόκληρα χρόνια, κατήγγειλα τις βαναυσότητες επί της λίμνης (με το αρ. Πρωτ. 550/13-3-2013 έγγραφο μου) και ζήτησα να πληροφορηθώ αν η ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου διέκοψε τις παρανόμως εκτελούμενες εργασίες. Δυστυχώς μέχρι σήμερα το αίτημα αυτό δεν έχει απαντηθεί ακόμα, ποδοπατώντας κάθε ηθικό ή γραπτό νόμο και αποθεώνοντας την αλαζονεία, κάτι για το οποίο προσέφυγα, τον Ιούλιο 2013, στις διατάξεις του Νόμου Ν. 3242/2004 (ΦΕΚ 102/Α΄).
Η ΥΝΜ &ΤΕ Ηπείρου, σύμφωνα με το αρ . 683/22-3-2013 έγγραφό της, διενήργησε αυτοψία, διαπίστωσε την εκτέλεση εργασιών, αλλά δεν τις διέκοψε όπως ο Ν.3028/2002 ορίζει, παραβαίνοντας το καθήκον της, αποστέλλοντας τις διαπιστώσεις της μόνον στον Δήμο Ιωαννιτών!!!
Το έργο δεν μπορεί και δεν “πρέπει” να σταματήσει...
Η ΥΝΜ & ΤΕ Ηπείρου συγκαλύπτουσα το παράνομο έργο δεν διέταξε την, εκ του καθήκοντος της επιβεβλημένη, διακοπή των εργασιών γιατί μιά διακοπή αυτών θα εμπόδιζε την εξέλιξη και κυρίως θα καθυστερούσε την ολοκλήρωση του έργου, αφού τα χρονικά πλαίσια ολοκλήρωσης του ήταν αρκετά στενά (μέχρι τέλος Αυγούστου 2013, καθότι η έναρξη των αγώνων είχε ορισθεί για την 5/9/2013).
Έτσι η υπηρεσία μετατρέπεται συνειδητά σε ένα ανδρείκελο των επιθυμιών του Δήμου Ιωαννιτών και του Ομίλου Θαλασσίου σκί, δεν εκτελεί τα καθήκοντά της και σωπαίνει μπροστά στην ΠΑΡΑΝΟΜΗ εκτέλεση των εργασιών μέσα σε έναν Ιστορικό τόπο.
Διακοπή εργασιών (20-6-2013).
Η δυναμική διαμαρτυρία πολλών φορέων, του κ. Εισαγγελέως, αλλά και η δική μου παρέμβαση στον κ. Υπουργό, στην κ. Γενική Γραμματέα, στον κ. Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, στον Συνήγορο του Πολίτη κ.ά. ανέδειξε τον αισχρό και υποτιμητικό αυτό ρόλο της ΥΝΜ & ΤΕ Ηπείρου, της συγκάλυψης δηλ. της παρανομίας με αποτέλεσμα η Γενική Διεύθνση Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών Εργων και συγκεκριμένα η κ. Ευγενία Γατοπούλου, μετά από τον έντονο τηλεφωνικό μας διαξιφισμό, στις 20-6-2013, φαίνεται να αντελήφθη το μέγεθος της πλημμελούς εκτέλεσης των καθηκόντων του και να εξανάγκασε τον Προϊστάμενο της ΥΝΜ & ΤΕ Ηπείρου, να εκτελέσει επί τέλους το καθήκον του και να απαίτησε την άμεση διακοπή των εργασιών, την ίδια μέρα, με αποτέλεσμα η ΥΝΜ & ΤΕ Ηπείρου να στείλει αυθημερόν, μετά από 6 ολόκληρους μήνες, το με αρ. 1502/20-6-2013 Τηλεγραφικό Σήμα διακοπής των εργασιών.
Δηλ. η ΥΝΜ & ΤΕ Ηπείρου έπραξε στις 20-6-2013 εκείνο, το οποίο έπρεπε να πράξει επί ένα εξάμηνο νωρίτερα, από τον Δεκέμβριο του 2012, για ένα προδήλως παράνομο έργο, το οποίο εκτελείτο κυριολεκτικά “μέσα στα πόδια της”.
Το Τηλεγραφικό αυτό Σήμα διακοπής των εργασιών δημιούργησε στον Δήμαρχο δυσαρέσκεια και ταραχή, γιατί το παράνομο έργο διακόπηκε και θα παρέμεινε στάσιμο έως ότου ο Δήμος Ιωαννιτών προσκομίσει τη μελέτη και έως ότου αυτή εγκριθεί απ' τα αρμόδια όργανα του ΥΠ.ΠΟ.Α. Μιά έγκριση που πρέπει να προηγηθεί όποιασδήποτε άλλης. Ο χρόνος όμως πιέζει και μιά τέτοια εξέλιξη οδηγεί το έργο περιπέτειες, σε μεγάλη καθυστέρηση και στη ματαίωση πιθανόν των αγώνων.
Πανούργο και παράνομο σχέδιο.
Έτσι μπήκε μπροστά το ασύλληπτης έμπνευσης σχέδιο πλήρους ανδρεικελοποίησης της υπηρεσίας (ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου) και ρεζιλέματος κάθε έννοιας της Δημόσιας Διοίκησης και του Κράτους. Το σχέδιο ταχύτατης άρσης του σήματος διακοπής εργασιών.
Ο Δήμος, την περίοδο αυτή, φαίνεται να εξασφαλίζει και να υποβάλλει, επί τέλους μία μελέτη, την οποία η ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου δεν τη διαβιβάζει για έγκριση, ως ο Νόμος ορίζει, στην Κεντρική Υπηρεσία, για να εισαχθεί στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (Κ.Σ.Ν.Μ.), αλλά παραβαίνοντας συνειδητά και πάλι το καθήκον της, τη διαβιβάζει παράνομα και σκόπιμα στο, αναρμόδιο, Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων Ηπείρου (Τ.Σ.Μ.Η.) με ταχύτατες διαδικασίες, διαδικασίες express, με σκοπό την (παράνομη) ανάκληση του σήματος διακοπής των εργασιών, γιατί ο χρόνος “πιέζει” τον Δήμο. Και είναι παράνομη η ανάκληση του σήματος διακοπής γιατί στηρίχθηκε σε μιά παράνομη απόφαση της υπηρεσίας, που εκδόθηκε με βάση την παράνομη (λογω αναρμοδιότητας) γνωμοδότηση του Τοπικού Συμβουλίου Μνημείων Ηπείρου (Τ.Σ.Μ.Η.)
Ταχύτητες πολυβόλου. Χρήσιμο “εργαλείο” το Τ.Σ.Μ.Η.
Προσέξ´τε ημερομηνίες, όπως αυτές αναγράφονται στην με αρ.1565/01-07-2013 Απόφαση της ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου.
- Την 26-6-2013 ο Δήμος υποβάλλει τη μελέτη στην ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου.
- Την 27-6-2013, δηλ. την επομένη, ο φάκελλος με τη μελέτη διαβιβάζεται, παράνομα και κατά παράβαση καθήκοντος, από την ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου στο, αναρμόδιο, Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων Ηπείρου (Τ.Σ.Μ.Η).
Την επομένη εργάσιμο, καθότι μεσολαβεί το 3ήμερο του Αγίου Πνεύματος, 1-7-2013, γνωμοδοτεί (εκτός Η.Δ.) το αναρμόδιο Τ.Σ.Μ.Η και την ίδια μέρα η ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου εκδίδει (χωρίς τα πρακτικά του Συμβουλίου) την με αρ. 1565/01-07-2013 παράνομη Απόφαση (μαϊμού) έγκρισης του έργου ”Επιχώσεις του αναχώματος Αμφιθέας παρά την λίμνη Παμβώτιδα ....”, και με την οποία ανακαλείται, παράνομα, το με αρ. 1502/20-6-2013 σήμα διακοπής των εργασιών που είχε εκδοθεί από την ίδια Υπηρεσία.
Τέτοιες ταχύτητες που θα τις ζήλευε και ο πιό ταχύς δρομέας των Ολυμπιακών αγώνων, όταν οι πολίτες σε αντίστοιχες περιπτώσεις ταλαιπωρούνται επί πολλούς μήνες ή και χρόνια.
Ο απόλυτος εξευτελισμός της Δημόσιας Διοίκησης, της ίδιας της Υπηρεσίας, του Τ.Σ.Μ.Η., των θεσμών και των προσώπων, που τους στελεχώνουν και των διαδικασιών με αποκλειστικό σκοπό τη συνέχιση και την ομαλή εξέλιξη στην εκτέλεση των παράνομων εργασιών. Η επιθυμία του Δημάρχου και της συζύγου του ικανοποιείται.
Η ως άνω όμως Απόφαση (μαϊμού) έγκρισης του έργου, ως παράνομη, ανακλήθηκε (από την ίδια την υπηρεσία που την εξέδωσε δηλ. την ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου με το αρ. 1790/22-7-2013 έγγραφό της και με το αιτιολογικό: "Ανακαλούμε το ανωτέρω (7 δηλ. το 1565/01-07-2013) σχετικό έγγραφο μας προκειμένου το θέμα να εξετασθεί αρμοδίως από την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α βάσει του ανωτέρω (3 δηλ.του Ν.3028/2002) σχετικού" όπως στην ίδια αναγράφεται αποκαλύπτοντας τον πανούργο σχεδιασμό και παραδεχόμενος, με το “αρμοδίως “, την ενοχή του.
Όμως η παρά πάνω ανάκληση της (παράνομης) απόφασης έγκρισης του έργου δεν συνοδεύτηκε, όπως έπρεπε, και με την ανάκληση της συνέχισης των εργασιών για να “περάσει” το έργο και πάλι στο καθεστώς διακοπής εργασιών, στο οποίο ευρίσκετο και προ της αποφάσεως μαϊμού.
Οι εργασίες συνεχίσθηκαν, επί ένα ακόμα δίμηνο με εντατικούς ρυθμούς, προφανώς παράνομα, έως ότου αυτές ολοκληρώθηκαν για να διεξαχθούν στη συνέχεια, αμέσως μετά, επί τριήμερον οι αγώνες θαλασσίου σκι, χωρίς ωστόσο να έχει εκδοθεί ακόμα η σχετική Υ.Α απ' το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού για την έγκριση ή μη των εργασιών αυτών.
Μιά απόφαση ( αρ. ΥΠ.ΠΟ.Α./ΓΔΑΜΤΕ/ΔΝΣΑΚ/3663/1230/20-9-2013), που υπογράφεται στις 20/9/2013, δύο εβδομάδες αφότου ολοκληρώθηκαν και οι αγώνες του θαλάσσιου σκι.
Η ντροπή, η ανδρεικελοποίηση της ΥΝΜ&ΤΕ Ηπείρου, η άθλια "χρησιμοποίηση" του ΤΣΜΗ, η παράνομη εισαγωγή και η συζήτηση του θέματος εκτός της Ημερήσιας Διάταξης, η παράνομη γνωμοδότηση, η βάσει αυτής παράνομη απόφαση της Υπηρεσίας, η παράνομη ανάκληση του σήματος διακοπής των εργασιών, υποταγμένα όλα στον απώτερο σκοπό: τη συγκάλυψη και την παροχή βοήθειας στην παράνομη εκτέλεση εργασιών σε έναν Ιστορικό τόπο και τη βεβήλωσή του..."