stoTapsi

A+ A A-

Τι προβλέπει το νέο Μνημόνιο για την Παιδεία

classΑλλαγές και στο χώρο της Παιδείας φέρνει το νέο Μνημόνιο που ψηφίζεται αύριο, Τετάρτη, στην Ολομέλεια της Βουλής. Η συμφωνία με την τρόικα προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ θα γίνονται κάθε τρία χρόνια, αντί για δύο, ενώ ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια θα χρειαστούν από το φθινόπωρο νέα αδειοδότηση με αυστηρότερες προδιαγραφές. Στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, «λύνονται» τα χέρια των πανεπιστημίων που θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν πιο ευέλικτα τα αποθεματικά τους για την διαχείριση των οικονομικών τους.

Σύμφωνα με Το Βήμα, το νέο Μνημόνιο προβλέπει τα εξής:

Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα με σκοπό το διορισμό ή την πρόσληψη τους στα δημόσια σχολεία θα γίνεται πλέον κάθε τρία χρόνια, αντί για κάθε δύο χρόνια. Τα μέλη του νυν Συμβουλίου της Αρχής Διασφάλισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα (ΑΔΙΠ) παρατείνουν την θητείας τους ως τον Αύγουστο του 2013 προκειμένου να λειτουργήσει άμεσα και να ολοκληρώσει τον σχεδιασμό της «Αθηνάς» για αναδιάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας. 

Όλα τα ιδιωτικά σχολεία θα αδειοδοτηθούν από την αρχή το επόμενο φθινόπωρο με νέες προδιαγραφές, ενώ αυστηρές προϋποθέσεις μπαίνουν και στην λειτουργία των φροντιστηρίων. Οι άδειες  ίδρυσης  και  λειτουργίας που έχουν χορηγηθεί  παύουν να  ισχύουν την 31η Αυγούστου 2013.

Δίνεται επίσης η δυνατότητα σε ιδιωτικά σχολεία να λειτουργήσουν απογευματινά φροντιστηριακά μαθήματα εφόσον το επιλέξουν.

Στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης «λύνονται» τα χέρια των πανεπιστημίων που θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν πιο ευέλικτα τα αποθεματικά τους για την διαχείριση των οικονομικών τους. Έτσι, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο, με διάταξη που είναι βέβαιο ότι θα βρει σύμφωνες τα διοικήσεις των ΑΕΙ: «Η Επιτροπή Ερευνών μετά από έγκριση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου ή της Συνέλευσης του Τ.Ε.Ι. δύναται να αποδίδει στον προϋπολογισμό του αντίστοιχου ΑΕΙ ποσοστό έως σαράντα τοις εκατό (40%) του αδιάθετου αποθεματικού για την κάλυψη των λειτουργικών του αναγκών».

Για τα κολλέγια, ο νόμος επαναλαμβάνει ότι «είναι πάροχοι υπηρεσιών μη τυπικής  μεταλυκειακής  εκπαίδευσης και  κατάρτισης που   παρέχουν κατ’ αποκλειστικότητα  σπουδές βάσει συμφωνιών πιστοποίησης (validation), δικαιόχρησης  (franchising)  και  κάθε  άλλου  είδους σύμβαση με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της  αλλοδαπής,  αναγνωρισμένα  από  τις  αρμόδιες  αρχές  στη χώρα που εδρεύουν,  οι  οποίες   οδηγούν   σε  πρώτο  πτυχίο (bachelor)  τουλάχιστον  τριετούς  διάρκειας  σπουδών και φοίτησης,  ή  μεταπτυχιακό τίτλο  σπουδών.  Οι  βεβαιώσεις,  τα  πιστοποιητικά  σπουδών  και   οποιασδήποτε  άλλης  ονομασίας  βεβαίωση που  χορηγούν  τα  Κολλέγια  δεν  είναι ισότιμες με τους τίτλους που χορηγούνται στο πλαίσιο του ελληνικού συστήματος  τυπικής  εκπαίδευσης».

Ακόμη, προβλέπεται ότι με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να ιδρύονται, μετατρέπονται, συγχωνεύονται και καταργούνται δημόσια ΙΕΚ από Υπουργεία ή από Περιφέρειες ή από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου. Η αρμοδιότητα της οργάνωσης και λειτουργίας των ΙΕΚ αυτών ανήκει στο Υπουργείο ή την Περιφέρεια ή το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου που τα συστήνει και η αρμοδιότητα διαμόρφωσης και εποπτείας του εκπαιδευτικού πλαισίου τους ανήκει στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης».

twitter-logo facebook-icon

Καλτσής Δημοσιογράφος


Ενωση Συντακτών

Ξιφασκία

nitsiakos maketa
logo pindos

informedia

Πνευματικά Δικαιώματα stotapsi.gr