«Τα πολιτικά κενά και τις διαχρονικές αδυναμίες του Περιφερειάρχη και της περιφερειακής αρχής που έχουν οδηγήσει την Ήπειρο «στα βράχια» ανέδειξε με πολύ γλαφυρό τρόπο το τελευταίο περιφερειακό συμβούλιο.»
Αυτό τόνισε στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα ο επικεφαλής των «Οριζόντων Ηπείρου», Σπύρος Ριζόπουλος, προσθέτοντας ότι τα πολιτικά παραλειπόμενα του περιφερειακού συμβουλίου αποδείχτηκαν πιο σημαντικά από την ίδια τη συζήτηση.
Άλλωστε- σημείωσε- έχουμε διαπιστώσει όλοι ότι η διατήρηση της τηλεδιάσκεψης ως τρόπος συνεδρίασης γίνεται για να ελέγχεται ο όποιος διάλογος με αυταρχικό τρόπο, δίνοντας περιορισμένο χρόνο παρέμβασης για όλους τους περιφερειακούς συμβούλους πλην του Περιφερειάρχη, που μιλά εγωιστικά, ασυνάρτητα χωρίς να βοηθά κανένα με τις τοποθετήσεις του και σπαταλώντας απίστευτο χρόνο.
Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα
Σχολιάζοντας ένα προς ένα τα θέματα που απασχόλησαν την τελευταία συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου ο κ. Ριζόπουλος κατηγόρησε ανοιχτά την Περιφερειακή αρχή για έλλειμμα οράματος και κοινής λογικής, κάτι που αποτυπώνεται και στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2023-2026.
«Ο αρμόδιος υπηρεσιακός παράγοντας έκανε μια φιλότιμη προσπάθεια να μας εξηγήσει την οικονομική κατάσταση της περιφέρειας με βάση την παγκόσμια οικονομία, χωρίς όμως να έχει προσαρμόσει τα δεδομένα που μας ανάγνωσε στις παγκόσμιες εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή είναι απλήρωτοι οι πάντες και ο Περιφερειάρχης καλείται να γίνει οραματικός μόνο με τους πόρους που έχει ήδη, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για το πως θα αντιμετωπιστεί το ενεργειακό κόστος, η αύξηση των πρώτων υλών κτλ. Είναι παράδοξο να συζητάμε μεσοπρόθεσμο χωρίς κανένα ενεργειακό έργο. Ποιο το νόημα να μιλάμε για αναπτυξιακές προοπτικές χωρίς αυτό», είπε ο κ. Ριζόπουλος.
Παράλληλα, στηλίτευσε τα όσα ακούστηκαν περί απόδοσης τόκων από τα ταμειακά διαθέσιμα της περιφέρειας, καθώς όπως είπε δεν είναι δυνατόν να λέμε ότι παίρνουμε τόκους, οι οποίοι είναι κάτω από 1% όταν ο πληθωρισμός τρέχει με 9% και να είμαστε ευχαριστημένοι.
«Όπως εξελίσσονται τα πράγματα σε παγκόσμιο επίπεδο επιταχύνεται η αποπεριφερειοποίηση η οποία θεωρητικά μπορεί να συναντηθεί με την περιφερειακότητα που προτείνουμε εμείς ως μοντέλο για τη διοίκηση της Ηπείρου. Η περιφέρειά μας είναι γεωγραφικά συμπαγής, ο τρόπος τοποθέτησης των κατοίκων όμως είναι διάσπαρτος σε μικρές κυψέλες», κατέληξε ο κ. Ριζόπουλος.
Για την χωροθέτηση των ταξί
Με αφορμή τα όσα συζητήθηκαν στο θέμα των αδειών ταξί στο δήμο Φιλιατών, ειδικά από την πλευρά του αντιπεριφερειάρχη Στράτου Ιωάννου, ο κ. Ριζόπουλος ξεκαθάρισε ότι η περιφερειακότητα βλέπει την Ήπειρο ως σύνολο και προτείνει την καθιέρωση μιας έδρας για όλα τα ταξί.
«Αν ο κ. Ιωάννου δεν έχει καταλάβει τι είναι η περιφερειακότητα μπορούμε να του δώσουμε δωρεάν μαθήματα. Η περιφερειακότητα δεν είναι απλά εχθρός της στασιμότητας και της εσωστρέφειας αλλά και το πρόβλημα όσων έχουν βολευτεί και κάνουν τη δουλίτσα τους μέχρι σήμερα. Αυτό που τον ενόχλησε όμως είναι η αναφορά μας για κατάργηση των χωρικών αντιπεριφερειαρχών γιατί το μόνο που κάνουν είναι να εξυπηρετούν την εκλογική τους πελατεία. Αν ο κ. Ιωάννου θέλει να τον παίρνει ο κόσμος στα σοβαρά θα πρέπει να καταλάβει ότι οφείλει να είναι αυτόφωτος πολιτικά κι όχι να κοιτάζει πότε θα σκοντάψει ο περιφερειάρχης. Είναι ξεκάθαρο ότι με έχει αποδεχτεί ως βασικό πολιτικό αντίπαλο στην Περιφέρεια, θα πρέπει όμως να αποφασίσει τι θέλει κι όταν το μάθει εγώ θα είμαι εδώ», σημείωσε ο κ. Ριζόπουλος.
Άδειες πλωτών
Τέλος, σε ότι αφορά τις άδειες για νέα πλωτά στην Παμβώτιδα, ο επικεφαλής των «Οριζόντων Ηπείρου» αφού θύμισε ότι η παράταξή του έχει προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά της καρτελοποίησης που αφορά τη συγκοινωνιακή σύνδεση του νησιού με τα Γιάννενα έκανε λόγο για μια σειρά νομικών κενών και πιθανών ευθύνων της περιφερειακής αρχής που είναι άλλωστε και υπεύθυνη για το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργούν σήμερα τα καραβάκια.
«Καταλαβαίνω ότι έχει δημιουργηθεί σύγχυση λόγω διαφορετικών οπτικών. Εμείς θεωρούμε ότι η καρτελοποίηση της συγκοινωνίας έχει περιορίσει τη σύνδεση μέσω γέφυρας ως κοινωνικό αγαθό. Γιατί η άρση του αποκλεισμού του νησιού είναι δημόσιο αγαθό με την ευρεία έννοια», είπε αρχικά για να προσθέσει:
«Η Περιφέρεια Ηπείρου με πολιτική παρατυπία κρατά αιχμαλώτους τους καραβοκύρηδες με τις άδειες και ήρθε τώρα να δώσει δύο νέες μετά από τις καταγγελίες, σε μια προσπάθεια να δείξει ότι υπάρχει ενδιαφέρον για να σπάσει το καρτέλ. Ωστόσο κατά την άποψή μας υπάρχει ένα νομικό κενό, καθώς δεν είμαστε σίγουροι ότι το θέμα έπρεπε να έρθει προς συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο από τη στιγμή που η αρμόδια επιτροπή αποφάσισε αρνητικά».
Ταυτόχρονα κατήγγειλε την παρέμβαση του νομικού συμβούλου της περιφέρειας Δημήτρη Σιώλου επισημαίνοντας τα πολλαπλά νομικά σφάλματα στα οποία υπέπεσε κατά την παρέμβασή του στη συζήτηση του θέματος.
«Στη γνωμοδοτική επιτροπή δεν υπήρξε καμία εισήγηση από τον κ. Σιώλο, ενώ και στη συνεδρίαση μας διάβασε μόνο το πρακτικό όπου υπέπεσε σε πολλαπλά νομικά σφάλματα, αφού το πόρισμα μπάζει από παντού. Ο κ. Σιώλος ανέλυσε πως ο ένας υποψήφιος είναι άνεργος κι ο άλλος ψάχνει για δάνειο, δείχνοντας ότι έχει αποφασιστεί ήδη ποιοι δύο από τους τέσσερις θα πάρουν τις άδειες. Πότε θα παρέμβει η εισαγγελία; Το απόγειο της αστειότητας όμως ήταν παρέμβαση του Περιφερειάρχη που πρότεινε να μοιραστούν τις άδειες στα τρία. Ένα μόνιμο μπάχαλο, όπως όταν το κέντρο αγροτικής ανάπτυξης και καινοτομίας γίνεται γήπεδο, και βάζουμε και το τεχνολογικό πάρκο και τα μπλέκουμε όλα μαζί καταλαβαίνετε τι μπάχαλο ζούμε παντού, στην Εγνατία, στη Νιάρχου, στην Ιόνια, στο φυσικό αέριο», τόνισε ο κ. Ριζόπουλος.
Κλείνοντας επισήμανε ότι το συμπέρασμα που βγαίνει και από αυτή τη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβούλιο είναι ότι η παρουσία των Οριζόντων Ηπείρου έχει οδηγήσει την κοινωνία να καταλαβαίνει τα κενά της περιφερειακής αρχής.
Τεράστια Δημοσιονομικά πολιτικά κενά στην Περιφερειακή Αρχή – Προϋπολογισμός, άδειες ταξί, πλωτά λίμνης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Αρχική Σελίδα